Weboldal felépítésének sikertitka

Weboldal felépítésének sikertitka

Tegyünk fel magunkban egy kérdést. Miről szól az életünk?

Eladásról.

Észre sem vesszük, hogy végig kísér minket az eladás. Úgy, ahogy egy ennivalót, ruhát, autót, luxuscikket eladnak nekünk, mi is magunkat eladjuk. Legyen az párkapcsolat, munkakeresés, és akár gyerekkorban, ahogy a szüleinknek eladjuk a kívánságainkat.

Mikor vásárolunk?

Mikor hiányzik valami. Vagyis HIÁNY érzetünk van. Veszünk kenyeret, ha egy órával előtte megnéztük otthon és látjuk, hogy van még 1 kiló friss kenyerünk? NEM. Csak akkor vesszük meg, ha nincs otthon kenyér.

Hogy jön ez ide, a weboldalunkhoz, és annak szolgáltatás eladásához?

Úgy, hogy csak olyan célközönséget célozzunk meg, akinek szüksége van a szolgáltatásunkra. Csak akkor fogják kérni és megvenni azt. Ezt a célközönséget elértük, jön a következő lépés.

Ahhoz, hogy a weboldalon lévő szolgáltatásainkat el tudjuk adni, tegyünk fel magunknak egy kérdést. Abban a pillanatban mi is vevők lennénk arra? Őszintén, ha a válasz nem, akkor mit várunk el?

Ha a válasz Igen? Akkor jó, amit nyújtunk. Teljesen más hozzáállással, kisugárzással állunk ahhoz a dologhoz, amit hirdetünk, eladni kívánunk. Ezzel a gondolatvilággal tudjuk megfelelően felépíteni honlapunkat, annak szövegezését megírni. Higgyék el, átmegy a mondani való a honlap látogatójához.

Miért fontos, hogy azonosuljunk a célközönséggel és mi magunk is vevők legyünk a szolgáltatásunkra? Azért, mert nagyon sok ember, aki egy szolgáltatást rendel, igénybe vesz fél valamitől. Legyen az egy rossz élmény, bizalmatlanság, garanciaérvényesítés… és így tovább.

Ezért fontos, hogy honlapunk felépítésénél a megcélzott ügyfélkörünk bizalmát elnyerjük, amit a félelmeik megszüntetésén keresztül tudunk a legkönnyebben elérni.

Mindez megvan, rajtunk múlik, hogy az árajánlat, megbeszélés a leendő megrendelőnkkel miként alakul.

Valós történet:

Van egy cég, elkészítettek neki egy weboldalt, amin a nyitó oldalon szépen le van írva 8 mondatban, hogy 15 éve vagyunk a piacon, és ez és azt csináljuk. Pár kép, és szolgáltatás táblázatban feltüntetve. Mi lett a honlap eredménye 6 hónap alatt? 0 – szolgáltatás megrendelés.

Ezután egy új honlapot készítettünk az ügyfélnek, és olyan kérésem volt, hogy had csináljuk, úgy hogy a grafikai kinézet, összhatáson kívül a nyitó oldal tartalmát (ami eladás szempontjából megfelelő), almenüket és egyéb tartalmakat mi állítjuk össze, úgy hogy ő abba ne szóljon bele, csak a szöveg tartalmának helyességébe. Belement. Elindítottuk a honlapot, hirdetést és célközönség meghatározását. Első és második hónapban (tél volt, így az építő ipar kicsit visszalassult) már voltak megkeresései és mikor elindult a felújítás, festés időszaka, már jöttek a megrendelések. A mai napig megfelelően működik a honlap és a szolgáltatás eladása.

Hogy sikerült ezt a sikert elérni, mikor a verseny nagy ebben az iparágban?

Olyan honlapot készítettünk, ami elnyeri a leendő ügyfelek bizalmát, minden fontos tájékoztatás megfelelően el volt helyezve, felkeltette az érdeklődést és eladta a szolgáltatást.

Tanulság:

Nem elég egy honlapot elkészíteni és várni, hogy csoda történik. Fel kell építeni, hogy eladja a szolgáltatásunkat, hogy meghozza az elvárt célunkat.


Szerző:

Szabó Zoltán

© 2007 - 2025 WebMaker